- Markası
- Tipi (Bot, spor, çizme vs).
- Malzemesi (Deri, süet vs).
- Numarası
- Rengi
- Bağcıklı mı değil mi?
(Aşağıdaki kodlar bir Windows Application projesi içinde yazılmıştır)
Projeye sağ tık, Add New Item, Class diyelim ve aşağıdaki kodları oluşturalım.
class Ayakkabi
{
string markasi;
string tipi;
string malzemesi;
byte numarasi;
string renk;
bool bagcikliMi;
}
Tamam. Şimdi form1'in Form1_Load metodunda, bu class'dan bir nesne üretmeyi deneyelim;
Fakat o da ne? Ayakkabi classımdan ürettiğim pabuc nesnesinde, istediğim özelliklerden hiçbirine erişemiyorum. Çünkü yazdığım özelliklerden hiçbirinin erişim düzenleyicisi (Access Modifier) Public değil! Eğer, class içinde tanımladığınız bir alana class dışından erişmek isterseniz; bu alanı public olarak tanımlamalısınız. Bu durumda, eğer bir proje içinde yazdığınız bir classın başka bir projeden erişilebilmesi için de classın başına public kelimesi getirme zorunluluğumuz ortaya çıkar.
Şimdi, bu değişiklikleri yapalım ve tekrar nesne üretmeye çalışalım:
public class Ayakkabi
{
public string markasi;
public string tipi;
public string malzemesi;
public byte numarasi;
public string renk;
public bool BagcikliMi;
}
Değişiklikler tamam. Peki ya nesnemiz?
Söz, tam bu noktada encapsulation dediğimiz kavrama geliyor.
YAzar:Türkay ÜRKMEZ
Kaynak:turkayurkmez.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder